Outsourcing af administration af virksomhedens mobile enheder - skal / skal-ikke?

12/6/2024

Hvornår er outsourcing af administration af virksomhedens mobile enheder værd at overveje?

Det er efterhånden gængs, at virksomhedens medarbejdere ønsker at bruge samme mobile enheder – som f.eks. smartphones og tablets - til både private og arbejdsmæssige formål. Samtidig kan det være en ressourcekrævende opgave at administrere enhederne på en sikker, effektiv og økonomisk måde. I en del tilfælde kan det være en god løsning at outsource opgaverne.

Hvornår kan virksomheden have gavn af at få en ekstern partner til at hjælpe med administration af medarbejdernes mobile enheder?

Kan man som virksomhed svare ja til disse spørgsmål, er outsourcing af Mobile Device Management (MDM)-opgaverne værd at overveje:

  • Der er data på medarbejdernes mobile enheder, som I har brug for at beskytte, f.eks. ved at gennemtvinge skift af adgangskoder eller ved remote (fjernstyret) at kunne slette alle data eller låse telefonen.
  • Medarbejderne har forskellige enheder med forskellige operativsystemer og aps, der jævnligt skal opdateres, kontrolleres, eller være i overensstemmelse med interne politikker.
  • Medarbejderne har brug for hurtig, remote hjælp til f.eks. fejlretning på deres enheder.
  • Medarbejderne har brug for hurtigt at få erstattet eller repareret deres mobile enheder, hvis en enhed af den ene eller den anden grund ikke er tilgængelig eller funktionsdygtig.
  • Virksomheden har brug for, at der er en effektiv proces, når nye medarbejdere får udleveret mobile enheder, eller når medarbejdere forlader virksomheden, og afleverer deres enheder.
  • Virksomheden har ikke ressourcer til - eller ønsker ikke at bruge ressourcer på - selv at administrere medarbejdernes mobile enheder.

Mere om Mobile Device Management.

20. september, 2018.